گسترش فعالیت های
اقتصادی پدیده تازه ای نیست اما بدون شک جهانی شدن، مهم ترین و بارز ترین وجه
تمایز اقتصادی امروز و دیروز جهان است . افزایش رقابت در سطح اقتصادی و بین
المللی، یکی از مهم ترین دستاوردهای جهانی شدن اقتصاد است. برای مقابله با این
طوفان تحول و دگرگونی های عظیم و تسلیم نشدن در برابر این موج تهاجم رقابتی ،
سازمانها از دیر باز در یک نقطه اشتراک داشته اند و آن معطوف داشتن رویکردها و
تمرکز تمام تلاش ها به سمت رسیدن به نتایج می باشد، نتایجی که به ایجاد فرصت
رقابتی منجر شود و در شاخص های عملکرد سازمان موثر و تعیین کننده باشد. سرعت و
کیفیت رسیدن به شاخص های عملکرد در دنیای رقابتی ، به انتخاب روش های تشخیص و
بکارگیری توانمند سازهای سازمان و شایستگی های کلیدی آنها بستگی دارد، لذا در همین
خصوص شرکت پتروشیمی غدیر در آذر ماه سال 84 یک بار نسبت به تدوین استراتژی های آتی
خود اقدام نموده و پس از شناسایی و تحلیل محیط داخلی و خارجی و با تکمیل ماتریس SWOT استراتژی های کلی شرکت در سه محور به صورت ذیل
استخراج گردید.
1-
کنترل هزینه ها و بهره برداری
منتخب و سریع از امکانات پروژه
2-
کسب سهم بازار داخلی علی رغم
فرصت های محدود و ایجاد توانمندی های سازمانی برای ورود به بازار های صادراتی
3-
راهبردهای توسعه ای
شرکت
پتروشیمی غدیر پس از آغاز بهره برداری عملیاتی، در سال 89 به منظور حضوری موفق و
با قدرت در عرصه تولیدات پتروشیمی اقدام به تدوین و پیاده سازی فرایند برنامه ریزی
استراتژیک در راستای سیاست های کلی هلدینگ تامین با رویکرد کارت امتیازی متوازن ،
با نگرش از چهار وجه مالی، مشتری ، فرایندهای داخلی، یادگیری و رشد جهت ایجاد
توازن بین کلیه اهداف سازمان نمود.
ارکان جهت ساز شرکت پتروشیمی غدیر عبارتند از:
چشم انداز:
سرآمد و
پیشتاز در تولید کیفی و عرضه فراگیر PVC به کشورهای منطقه تا افق1404
ماموریت:
تولید و عرضه PVC در بازار های داخلی و خارجی با رعایت استانداردهای جهانی با حفظ
رضایتمندی ذینفعان
ارزش های محوری:
صیانت از سرمایه انسانی و حفظ کرامت کارکنان
توجه ویژه به ایمنی، بهداشت و محیط زیست و مدیریت انرژی
تمرکز در جهت افزایش رضایت ذینفعان
رعایت نظم و انضباط سازمانی
اهتمام به مسئولیتهای اجتماعی
مشارکت در بهبود مستمر